Secret Garden

secret-garden.jpgThe new challenge for the Wednesday Stamper is “Flora” and somehow I ended up altering a board book! Back in Munich I had bought this large board book with an extra heavy back board. You could open the pages on the left and the right. Liked it, but never did anything with it. A friend of mine works at a print office and they have a bookbindery. So he helped me to get this book cut into half to make two slim books. Swell! By the way, the head stamp is from Acey Deucy and the cool alpha stamps are from Paper Artsy. I really like Tim Holtz’ vintage photo ink pad (see head), but had forgotten that it doesn’t print well on acrylics… *** Das neue Thema für die Mittwochstempler ist “Flora” und irgendwie bin ich bei einem Kinder(papp)buch gelandet und hab das bearbeitet! In München hatte ich ein tolles reduziert gefunden, das einen extra dicken Rücken hatte und links und rechts einen Block Seiten zum Aufklappen. Gefiel mir gleich, aber hab natürlich nie was mit gemacht. Ein Freund hier arbeitet in einer Druckerei mit Buchbinderei. Und hat mir dabei geholfen, dass das Buch in die Hälfte geschnitten wurde und ich 2 schlanke Bücher erhielt! Großartig! So nebenbei ist der Kopfstempel von Acey Deucy und die tollen Alphastempel von PaperArtsy. Ich mag sehr Tim Holtz’ vintage photo ink pad which prints great onto paper (s. Kopf), aber hab leider vergessen, dass es nicht gut auf Acryl stempelt…

7 responses to “Secret Garden

  1. FANTASTIC!!! I love the stamped head on the real body. What a fun look! The bright colors in the flowers and butterflies look so pretty with the blues and greens.

  2. das ist eine tolle idee!gefällt mir ganz toll.
    Lg Loona

  3. Super Collage und irre Idee, den Kopf von der “Collette” dem Hosenanzug aufzusetzen. Auch den Schmetterling in der hand finde ich genial. Du hast immer klasse Ideen.

  4. this is a fantastic collage. I love that little image – how cute!
    beautiful job on the challenge!

  5. Gefällt mir sehr gut😉 skurril und ein bisschen schön schräg!

  6. Oh wie schön, ich liebe diesen “angegammelten” Stil, einfach nur klasse!
    By the way, ich wollte mal fragen was ich tun muß, um auch in die Teilnehmerliste der Wednesdaystamper zu kommen? Das würde mich jedenfalls sehr freuen, Danke Dir!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s